Ključna naloga pri oskrbi s pitno vodo je poleg zagotavljanja zadostnih količin pitne vode tudi zagotovitev zdravstveno ustrezne pitne vode. Zato se nenehno izvaja nadzor nad zdravstveno ustreznostjo in skladnostjo pitne vode. Na vodooskrbnih sistemih jemljejo vzorce pitne vode čez celo leto.
Nadzor nad pitno vodo, ki se izvaja, je notranji in zunanji. Notranji nadzor izvajamo kot upravljavci sami in je na vseh sistemih vpeljan na osnovah HACCP načel. Zunanji nadzor pa se izvaja v okviru državnega monitoringa, ki ga določa in spremlja država. Pitna voda se tako spremlja od zajetja do potrošnika.
V pooblaščenem laboratoriju se opravijo določene mikrobiološke in kemijske analize, da se ugotovi trenutno stanje in kakovost pitne vode. Glede na rezultate opravljenih analiz in skladnost z zahtevami Pravilnika o pitni vodi se določi, ali je pitna voda zdravstveno ustrezna in neoporečna za potrošnike ali je potrebno ukrepati (dezinfekcija pitne vode, obveščanje uporabnikov o prekuhavanju,…). Nadzor zagotavlja stalen visok nivo varnosti pitne vode.